W połowie czerwca 2006 roku międzynarodowa korporacja oferująca wynajem pojazdów oraz zarządzanie flotą, zdecydowała się na poszerzenie swojej działalności o region Europy Środkowej rozpoczynając od Polski, aby następnie powierzyć jej opiekę nad pozostałymi Państwami Europy Środkowo-Wschodniej.  Jest nam niezmiennie miło zakomunikować, że Fraikin Polska świętuje właśnie swoje 12-lecie.

Dokładnie w połowie każdego roku od 12 lat świętujemy kolejne  jubileusze. Każdy z nich jest dla nas tak samo ważny, a im więcej zamkniętych lat mamy na swoim koncie, tym bardziej jesteśmy dumni z tego co do tej pory udało nam się osiągnąć. Ponad 10 lat temu wyznaczyliśmy sobie za cel ułatwianie rozwoju i mobilności firmom wykorzystującym pojazdy użytkowe w swojej codziennej działalności. Otworzyliśmy drzwi tym, dla których posiadanie własnych pojazdów było niemożliwe, a także wsparliśmy tych, którzy dostrzegli zalety ekonomiczne w takim sposobie budowania floty i korzystają z nich do dziś. Opieramy swój biznes na wielu dostawcach, a w efekcie nasze pojazdy są obecne we flotach przedsiębiorców z wielu sektorów.

Historia Fraikin w Polsce sięga kilkudziesięciu kontraktów w pierwszym roku działalności. Dziś jesteśmy dojrzałym przedsiębiorstwem, które rozwijało i dopasowywało się do wymagających warunków polskiej gospodarki. „Rezultatem naszego sukcesu jest zwiększająca się sukcesywnie o średnio 20% z roku na rok flota oraz rozbudowany wachlarz produktów. Firma została stworzona przez najlepszą kadrę pracowniczą, dlatego dzięki ciężkiej pracy wielu osób jesteśmy postrzegani wśród klientów jako silna i solidna marka.” – mówi Artur Nowicki, Dyrektor Generalny Fraikin Polska.

Zróżnicowana struktura naszej floty, od małych samochodów dostawczych, pojazdów 3,5t oraz chłodni przez ciągniki siodłowe z naczepami na pojazdach specjalistycznych kończąc, daje nam ogromną przewagę rynkową. Urozmaicona flota tworzy elastyczną ofertę, która czyni nas otwartym na każdego rodzaju zapotrzebowanie. Doprowadziło nas to do dynamicznego rozwoju, po pięciu latach działalności nasza flota liczyła już blisko 1200 pojazdów. Przez te lata nieustannie umacnialiśmy pozycję lidera wśród wynajmujących pojazdy dostawcze i ciężarowe. Nasza historia nieustannie przypomina nam o wyznaczaniu sobie nowych i coraz to ambitniejszych celów, dlatego ten rok planujemy zamknąć z 4500 pojazdami w naszej flocie.

Fraikin Polska to 13 oddziałów znajdujących się w największych miastach Polski. Coraz częściej są one niezależne, otwierane przez nas od podstaw. Decyzja o otwarciu każdego kolejnego oddziału to dla nas niemałe wyzwanie. Składają się na nie szczegółowe analizy rynku i konkurencji. Ważny etap to lokalizacja, niezmiernie ważne dla każdego klienta są: dogodny i prosty dojazd oraz komfortowy parking na terenie obiektu. Dbamy o to, aby żaden z naszych klientów nie miał problemu z dotarciem do naszej jednostki, dlatego w dużych miastach coraz częściej oferujemy dwie lokalizacje. – dodaje Dominik Wołoszyn, Zastępca Dyrektora Sprzedaży CEE / Rental Manager.

Na przestrzeni 12 lat mieliśmy okazję współpracować z wieloma klientami prowadzącymi działalności w wielu rozmaitych branżach. Chętnie podejmujemy wyzwania stawiane nam nawet przez tych najbardziej wymagających. Takie podejście obfituje w cenne doświadczenia, które możemy wykorzystywać w swoich codziennych działaniach. Współpracując tak blisko z klientami poszerzamy ich wiedzę i dzielimy się swoją własną. „Grono naszych kontrahentów przez te lata sukcesywnie się powiększa. Obsługujemy największe w Polsce przedsiębiorstwa takie jak: Eurocash, Poczta Polska, Frito Lay Poland, Stokrotka, Bakoma, Auchan, Sokołów, Eden, Celsa Huta Ostrowiec, Euronet oraz Getfresh. Niebagatelna suma kontraktów dla wymienionych spółek, to 45% całej floty Fraikin Polska. To silne wieloletnie relacje oparte na fachowości i rzetelności biznesowej obu stron.– komentuje Tomasz Piekarski, Dyrektor Handlowy Fraikin Polska.

Ludzi, którzy pracują na sukces Fraikin Polska, cały czas przybywa. Zaledwie garstka osób w kilkudziesięciometrowym biurze, przekształciła się w dużą organizację. Jest nas wielu i jesteśmy różnorodni, jedni z nas pracują 12 lat a inni 1 rok, najważniejsze jest to, że każda z tych osób jest potrzebna firmie tak samo. Stawiamy na pracę zespołową, nie zapominamy o cennym doświadczeniu, a także jak każde nowoczesne przedsiębiorstwo otwieramy się na młodość i świeżość.

Wkraczając w całkowicie nową erę mobilności i szybko zmieniających się potrzeb klienta, musimy zacząć zmiany od siebie. Do naszej organizacji wprowadzony został nowy system wewnętrzny CRM, który usprawnia pracę wszystkim osobom niezależnie od zajmowanego stanowiska. Wynajem pojazdów czy udział w aukcjach pojazdów używanych, to jedne z możliwości jakie daje nasza strona internetowa, dzięki temu dbamy o czas naszych klientów. Taki sposób zawierania transakcji cieszy się niezwykłą popularnością i wciąż na niej zyskuje. Kolejnym krokiem są aplikacje mobilne do obsługi wynajmu pojazdów, a także takie pełniące funkcje komunikatora do obsługi posprzedażowej z opiekunem techniczno-handlowym podczas użytkowania pojazdu. W dobie dynamicznie rozwijającego się rynku carsharingu, przedsiębiorstwa oferujące pojazdy użytkowe powinny orientować się na wdrażanie podobnych systemów do swoich modeli biznesowych. Na taki rozwój jesteśmy ukierunkowani.

„W naszej organizacji systematycznie wyznaczamy sobie nowe cele, motywujemy się wzajemnie do szybkiego i rozsądnego działania. Kluczem do sukcesu w takich warunkach okazuje się fachowość, doświadczenie i zaangażowanie każdego pracownika.” – mówi Artur Nowicki, Dyrektor Generalny Fraikin Polska.

Od 2006 roku zdarzyło nam się organizować, uczestniczyć i wspierać mnóstwo eventów. Jednym z wielu bardzo ważnych dla nas wydarzeń jest Tour de Pologne. Nie tylko 4 raz z rzędu jesteśmy jego partnerem, ale także czynnie bierzemy udział w imprezie towarzyszącej wyścigowi tj. Tour de Pologne Amatorów. Nasi pracownicy, znajomi oraz klienci tradycyjnie stają na mecie startu wraz ze swoimi rowerami i stawiają czoła nie łatwemu zadaniu. Wspieramy aktywność fizyczną i tradycję, ponieważ w tym roku impreza organizowana jest już 90 raz.

Regularnie, od 12 lat, uczestniczymy w targach i konferencjach poświęconych transportowi, dystrybucji, spedycji, zarządzaniu flotą oraz elektromobilności czy leasingom. Chętnie dzielimy się wiedzą i wspieramy wiele ciekawych konceptów. Należymy do licznych stowarzyszeń m.in. ZPL (Związek Polskiego Leasingu), Pracodawcy RP, CCIFP (Francusko-Polska Izba Gospodarcza), SKFS (Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych). Jesteśmy nastawieni na kooperację dlatego otwieramy się na dialog i chętnie przystępujemy do wszelkich organizacji.

Im więcej lat, tym więcej zmian, także tych wizualnych. W tym roku zmieniliśmy nasze charakterystyczne granatowo-pomarańczowe logo. Wchodzimy w kolejny etap odświeżonej tożsamości wizualnej. Ma ona odzwierciedlać nowe, bardziej globalne podejście Grupy Fraikin oraz ukierunkowanie na międzynarodowe rynki. Nowy wizerunek marki opiera się na czterech podstawowych wartościach Grupy, niezawodności, odpowiedzialności, technologii i profesjonalizmie. Na polskich drogach można już spotkać nowe pojazdy Fraikin, które z dumą eksponują na sobie nowe znakowanie. Zapraszamy również do odwiedzenia całkiem odmienionej strony internetowej oraz mediów społecznościowych.

 „Na następne 12 lat życzymy sobie tego, aby rozwój Fraikin Polska przebiegał nadal tak dynamicznie jak teraz. Pozycja, w której obecnie się znajdujemy jest efektem zaangażowania, sumiennej i konsekwentnej pracy wielu osób. Zespół złożony z odpowiednio dobranych jednostek ma wpływ na reprezentowane przez całą firmę wartości biznesowe. Od 12 lat, jako lider, wyznaczamy tempo rozwoju rynku wynajmu pojazdów użytkowych. Dzięki takiemu podejściu możemy pochwalić się licznymi kontraktami, wieloma klientami i niebagatelną flotą. Teraz stoimy przed obliczem nowej, już nie cyfrowej – a mobilnej ery, która otwiera przed nami drzwi do kolejnego, lepszego poziomu obsługi klienta.” – podsumował Artur Nowicki, Dyrektor Generalny Fraikin Polska.