Produkty spożywcze to jedna z kategorii zakupowych, która jest dla e-commerce bardzo istotna, ponieważ dotyczy najczęściej realizowanych przez Polaków zakupów, a z drugiej strony budzi wciąż wiele wątpliwości.

Dzieje się tak, ponieważ uznawana jest za dość tradycyjną a sam charakter żywności w roli produktu jako niesprzyjający e-zakupom. W ramach projektu „E-grocery w Polsce” przeprowadzono badanie, z którego wynika, że aż 16% internautów regularnie kupuje już produkty spożywcze online.  Najczęściej kupowane on-line produkty to: napoje, pieczywo, owoce i warzywa a także produkty ekologiczne i dietetyczne oraz związane z określonym rodzajem kuchni. W kategorii spożywczej to nie niskie ceny, ale duży wybór produktów są częściej wskazywanym atutem e-zakupów. Osoby, które robią zakupy spożywcze w Internecie najczęściej wybierają sklepy internetowe prowadzone przez sklepy stacjonarne lub sklepy wysyłkowe. Natomiast już ¼  z nich stawia na tzw. pure-playerów, czyli sklepy skupiające się wyłącznie na sprzedaży internetowej i dostawie za pomocą własnych samochodów dostawczych. Korzyści wynikające z zakupów online to przede wszystkim oszczędność pieniędzy i czasu, ale także wygodna dostawa produktów do domu. Statystyczny polski klient sklepu internetowego pochodzi z miasta. Są to częściej kobiety niż mężczyźni oraz osoby w wieku 19-24 lata.

E-grocery, stanowi 0,9% polskiego handlu internetowego. Wzrost sprzedaży produktów FMCG przez internet wynosi obecnie około 7% rocznie. Eksperci tej branży spodziewają się, że w ciągu trzech najbliższych lat polski rynek handlu tymi produktami wejdzie w fazę dynamicznego rozwoju. Polska pomimo tego, że jest na początkowym etapie rozwoju FMCG w e-commerce rozwija się bardzo szybko, szybciej niż przeciętna globalna.

Ponad 250 pojazdów w wynajmie długoterminowym od Fraikin zasila floty największych sieci sklepów spożywczych tj.:  Auchan, Carrefour, Tesco i Frisco.