W 2016 roku Grupa Fraikin powołała specjalną jednostkę badawczą o nazwie Fraikin Lab. To wykwalifikowany zespół specjalistów w swoich dziedzinach, który obserwuje i testuje najnowsze trendy oraz rozwiązania na rynku motoryzacyjnym. Badania przeprowadzane przez Fraikin Lab pozwalają na poprawę efektywności flot Klientów Grupy.

Ogólnodostępna analiza oraz wnioski wyciągane z każdego badania, sprawiają, że Fraikin jest na bieżąco w kwestii nowoczesnych rozwiązań oraz posiada najbardziej konkurencyjną ofertę wynajmu na rynku wynajmu.

W trosce o środowisko branża motoryzacyjna obecnie skupia swoją uwagę na kwestii maksymalnego zmniejszenia emisji spalin pojazdów dostawczych i ciężarowych. Z tego powodu, Fraikin Lab pod lupę wziął problem zużycia paliwa. Idąc o krok dalej, nasza jednostka badawcza skupiła się na metodach umożliwiających redukcję zużycia paliwa co długofalowo ma skutkować znacznymi oszczędnościami w portfelach Klientów Grupy.

Przedstawiamy wnioski z najnowszego badania:

1. Zużycie paliwa wzrasta wraz z wiekiem pojazdu. Wielu producentów pojazdów ciężarowych odczuwa negatywny wpływ nowych generacji pojazdów EURO VI na kwestię zużycia paliwa.

2. Średnie zużycie paliwa przez flotę pojazdów dalekobieżnych wynosi 31,41l na 100km (dane z 2018). Z roku na rok wynik ten będzie się stopniowo zmniejszać. Z pierwszego badania na odległość przeprowadzonego na początku 2020 roku wynika, że konsumpcja paliwa spadła o 12%

3. Porównanie różnych mocy silników tego samego producenta pokazuje, że zużycie wzrasta wraz ze wzrostem mocy w dostępnych pojazdach ciężarowych. Nie ma to jednak znaczącego wpływu na skrócenie czasu podróży.

4. Najbardziej interesującymi pojazdami są te o mocy 450/460 oferują one zużycie na poziomie <30l/100km na tej samej trasie. Jednocześnie osiągając dobre wyniki pod kątem czasu podróży. Pojazdy te są również interesujące pod względem warunków zakupu.

PODSTAWOWE NARZĘDZIA DO ZMNIEJSZENIA KONSUMPCJI wg. FRAIKIN

– spojlery aerodynamiczne i owiewki boczne (-5%)

– zarządzanie pojazdami w oparciu o systemy telemetryczne (-5%)

– zastosowanie dwubiegowego łańcucha napędowego w trybie ekonomicznym zamiast pełnej mocy (-5%)

– ciągłe monitorowanie ciśnienia w oponach (-2%)

– prędkość maksymalna ograniczona do 85 km/h 1% zużycia na km/h ograniczenia między 80 a 90 km/h dla całkowitej masy brutto 40T (-5%)

– opony przystosowane do odcinków długodystansowych (-4%)

– boczne owiewki na naczepach (-3%)

DRUGORZĘDNE NARZĘDZIA DO ZMNIEJSZENIA KONSUMPCJI:

– zdjęcie osłony przeciwsłonecznej (0,1 %)

– zdjęcie osłony przeciwsłonecznej (0,1 %)

– aluminiowe zbiorniki na wodę i koła (0,1 %)

– regulowana odłączana sprężarka powietrza (0,1 %)

– regulowana odłączana pompa wodna (0,5 %)

– zaprogramowanie wyłączania silnika po 2 minutach na biegu jałowym (-1%)

– montowanie pojedynczych zamiast podwójnych tylnych opon (-1,5%)

Istotną rolę w całym procesie oczywiście odgrywa kierowca. Różnica między wydajną a sportową jazdą wynosi około 30%.