Polski rynek e-commerce rozwija się w bardzo dynamicznym tempie, wartość obrotów e-commerce w Polsce, na koniec zeszłego roku szacowana jest na ok. 450 mld zł. W czasie pandemii wartość e-commerce B2B urosła o 30%, a prognozy na 2021 mówią o wzroście o nawet 40%.

Przy takim tempie rozwoju na koniec tego roku, rynek ten może osiągnąć wartość nawet 637 mld zł. Tak gwałtowny rozwój handlu internetowego wymusi też zmiany w sektorze logistyki. Jedną z najbardziej istotnych składowych całego procesu zakupu jest dostawa zamówionego towaru. Obok ceny czy dostępności towaru to właśnie szybkość dostawy i jej terminowość jest najważniejszym czynnikiem dla firm składających zamówienia w sieci. Rosnące oczekiwania klientów wobec sektora e-commerce wymuszą na logistyce oraz firmach spedycyjno-transportowych inwestycje w nowe technologie tj. digitalizację. Niezbędnym ogniwem spajającym branżę e-commerce jest sprawnie funkcjonujący, ściśle ukierunkowany i rozwijany łańcuch dostaw. Firmy muszą wykazać się perspektywicznym myśleniem i sporą dozą elastyczności aby zapewnić ciągłość dostaw na każdym etapie nawet w okresach najbardziej wzmożonej aktywności.

Fraikin wspiera e-commerce – to jeden z naturalnych kierunków rozwoju naszej działalności. Branża ta wytycza nowe szlaki również dla zasad dystrybucji, dlatego też chcemy być jej aktywnym uczestnikiem. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych Klientów Fraikin Polska oferuje szeroką gamę usług w tym wynajem, będący atrakcyjną alternatywą w stosunku do leasingu czy zakupu. Firmom z branży e-commerce proponujemy dopasowany pakiet usług Full Service Lease, obejmujący finansowanie, utrzymanie, zarządzanie pojazdem pod każdym względem operacyjnym, prawnym i technicznym.