Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem UE o ochronie danych (RODO), które weszło w życie 25 maja 2018 r., firma Fraikin pragnie przekazać Państwu pełne informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych.

W JAKI SPOSÓB FRAIKIN ZOBOWIĄZUJE SIĘ CHRONIĆ MOJE DANE?

Firma Fraikin zobowiązuje się zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa danych swoich obecnych i potencjalnych klientów, użytkowników jej strony internetowej i wszelkich innych osób, których dane przetwarza.

Firma Fraikin zobowiązuje się przestrzegać wszelkich przepisów, które mają zastosowanie do przetwarzanych przez nią danych. W szczególności zobowiązujemy się stosować wymienione poniżej zasady.

Państwa dane osobowe są przetwarzane w sposób zgodny z prawem, rzetelny i przejrzysty (zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość).

Państwa dane osobowe są zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami (ograniczenie celu).

Państwa dane osobowe są przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane (ograniczenie przechowywania).

Państwa dane osobowe są prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane; podejmowane są wszelkie rozsądne działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, były niezwłocznie usuwane lub prostowane (prawidłowość).

Fraikin wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewniać wystarczająco wysoki poziom bezpieczeństwa – odpowiedni do ryzyka, które nieodłącznie wiąże się z przetwarzaniem danych. Dzięki temu nasza firma spełnia wymogi ustawowe i chroni prawa oraz dane zainteresowanych osób już od momentu otrzymania tych danych.

Ponadto na mocy zawieranych umów Fraikin wymaga od swoich podwykonawców (usługodawców, dostawców itp.) stosowania takiego samego poziomu ochrony danych.

Fraikin zobowiązuje się również przestrzegać wszelkich innych zasad ochrony danych, w szczególności w zakresie praw użytkowników, czasu przechowywania danych oraz obowiązków związanych z przekazywaniem danych osobowych.

W JAKI SPOSÓB FRAIKIN KORZYSTA Z ZEBRANYCH DANYCH?

  1. Jak zbieramy dane

Dane osobowe, lub inaczej informacje osobowe, to wszelkie informacje o osobie fizycznej umożliwiające jej identyfikację. Nie dotyczy to danych, które nie pozwalają ustalić tożsamości, klasyfikowanych jako dane anonimowe. Dane zbierane są poprzez interakcje z firmą Fraikin, w tym w drodze bezpośredniego kontaktu i aktywności na stronie internetowej.

Dane osobowe to m.in. adresy pocztowe, adresy e-mail i numery telefonów podawane w formularzach zapytania i formularzach danych klienta czy dostawcy.

  1. Cele i podstawa prawna przetwarzania danych

Przekazane nam przez Państwa informacje przetwarzamy na potrzeby bieżącej współpracy oraz realizacji zawartych umów. Dane te są konieczne, abyśmy mogli zarządzać naszymi umowami i należycie je wykonywać. Dotyczy to zwłaszcza następujących obszarów:

  • wykonywanie usług związanych z pojazdami i ich serwisem;
  • kontakt mailowy lub telefoniczny z klientami;
  • informowanie o zmianach w zakresie świadczonych na Państwa rzecz usług;
  • rozliczenia – np. potwierdzanie zamówień, przesyłanie faktur czy kontakt w innych kwestiach związanych z rozliczeniami.

Możemy również wykorzystywać Państwa dane kontaktowe w celu przesyłania informacji o oferowanych przez nas usługach oraz bieżącej działalności, zgodnie z wybranymi przez Państwa opcjami powiadamiania.

JAK DŁUGO MOJE DANE BĘDĄ PRZECHOWYWANE?

Dotyczące Państwa informacje przechowujemy przez cały czas trwania naszych wzajemnych relacji oraz w późniejszym czasie – tak długo, jak jest to konieczne do spełnienia wymogów ustawowych (np. w zakresie sprawozdawczości podatkowej itp.).

Nie przechowujemy żadnych danych dłużej, niż jest to niezbędne do celów wskazanych w niniejszych zasadach. Kiedy przechowywanie Państwa danych przestaje być konieczne, usuwamy je.

KTO UŻYWA DANYCH OSOBOWYCH ZBIERANYCH PRZEZ FRAIKIN?

  1. Kto może używać Państwa danych

Dane osobowe zbierane przez firmę Fraikin mogą być przekazywane w celu realizacji usług, o których mowa powyżej, upoważnionym pracownikom Fraikin oraz podwykonawcom świadczącym powiązane usługi, działającym w charakterze podmiotów przetwarzających dane.

Należy pamiętać, że w takich przypadkach Fraikin wymaga od swoich podwykonawców (serwisów napraw, firm przewozowych, dostawców itp.) stosowania rygorystycznych zasad w zakresie poufności informacji i ochrony danych.

Firma Fraikin wdrożyła ponadto odpowiednie regulacje wewnętrzne, zgodnie z którymi wymaga się, by wszyscy pracownicy znali swoje obowiązki związane z poufnością i bezpieczeństwem danych. Fraikin prowadzi również programy bieżących szkoleń, dzięki którym utrzymuje wśród personelu wysoką świadomość aktualnych wymagań w tym zakresie.

W celu monitorowania procesów zarządzania w ramach naszej Grupy możemy przekazywać dane do naszej spółki dominującej, Fraikin SAS we Francji.

  1. Przekazywanie danych poza Unię Europejską

Obecnie Fraikin nie przekazuje żadnych danych poza granice EOG. Jeżeli jednak sytuacja ulegnie w przyszłości zmianie, zobowiązujemy się dopilnować, by wszyscy nasi partnerzy zapewniali takie same standardy bezpieczeństwa danych i zarządzania nimi, co wymagane na mocy niniejszych zasad oraz przepisów prawa obowiązujących w EOG.

W JAKI SPOSÓB MOGĘ SKORZYSTAĆ Z PRAWA DO PRYWATNOŚCI?

Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych mają Państwo następujące prawa, z których mogą Państwo w każdej chwili skorzystać:

Prawo dostępu

Mają Państwo prawo do uzyskania kopii swoich danych osobowych.

Prostowanie danych

Mogą Państwo żądać od nas poprawienia błędów w swoich danych osobowych.

Maja Państwo prawo zniknąć z naszych baz danych, czyli prawo do żądania od nas usunięcia Państwa danych w określonych sytuacjach.

Ograniczenie przetwarzania

Mają Państwo prawo żądać od nas ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych.

Przenoszenie danych

Mają Państwo prawo do otrzymania przekazanych nam danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

Prawo do sprzeciwu

Mają Państwo prawo do sprzeciwu. W niektórych przypadkach możemy jednak odmówić uznania go z uwagi na uzasadniony interes gospodarczy lub wymogi ustawowe.

Prawo do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w indywidualnych przypadkach

Prawo do niepodlegania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Państwa wpływa.

Więcej informacji na temat każdego z wymienionych powyżej praw oraz okoliczności, w których przysługują, można znaleźć w wytycznych GIODO w sprawie praw osób fizycznych na mocy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

Jeżeli chcą Państwo skorzystać z powyższych praw, prosimy o kontakt w celu ustalenia szczegółów i zakresu danych, których prawo to miałoby dotyczyć:

  • E-mail: iod@fraikin.com
  • Nr tel.: 022 330 09 60

Lub listownie na adres:
Fraikin Polska sp. z o.o.
ul. Cybernetyki 10
02- 677 Warszawa
„RODO”

BEZPIECZEŃSTWO INFORMATYCZNE / BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI

Firma Fraikin zobowiązuje się zapewniać bezpieczeństwo i poufność przekazywanych przez Państwa danych osobowych. Stosujemy wszelkie konieczne środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do rodzaju, wpływu i kontekstu danych osobowych, które nam Państwo przekazują, oraz ryzyka wiążącego się z ich przetwarzaniem. Ich celem jest ochrona Państwa danych, a w szczególności zapobieganie ich uszkodzeniu, zniszczeniu czy wykorzystaniu przez nieuprawnione osoby trzecie – przez przypadek lub w drodze przestępstwa. Fraikin stosuje ponadto procedurę opracowaną specjalnie w celu reagowania na naruszenia bezpieczeństwa, która pozwala wykrywać przypadki tego rodzaju procederów, zawiadamiać o nich właściwe organy i informować osoby, których dane dotyczą, o możliwym naruszeniu ich danych.

Aktualności

21.11.2019

Zarząd Wykonawczy Grupy Fraikin z wizytą…

W październiku gościliśmy w Warszawie Zarząd Wykonawczy Grupy Fraikin. Była to pierwsza wizyta Managerów tworzących nowy skład Zarządu Fraikin w Polsce. Jedną z najważniejszych kwestii poruszanych podczas wizyty było przybliżenie…

24.01.2020

Od wynajmu krótkoterminowego do wieloletniej współpracy!

W połowie stycznia mieliśmy przyjemność przekazać nowe Mercedesy Actros dla naszego wyjątkowego Klienta jakim jest GiGi Cargo. Klient rozpoczął współpracę z Fraikin w 2017 roku od wynajmu krótkoterminowego.  Zadowolenie z…

22.01.2020

Mobilny inspektor techniczny Fraikin – dba…

Fraikin kładzie ogromny nacisk na mobilność floty swoich Klientów. Do pojazdów wynajętych na okres powyżej 12 miesięcy, dedykujemy z zespołu technicznego, Inspektora Technicznego, którego zadaniem jest systematyczne dbanie o stan…

20.01.2020

Szybko i bez zbędnych formalności

Wynajem średnioterminowy to rozwiązanie dla wszystkich firm, które szybko potrzebują pojazdu lub prowadzą działalność sezonową. Mobilność stała się faktem. Każdego dnia coraz więcej ludzi przekonuje się, że doraźne potrzeby związane…

17.01.2020

Fraikin LAB – Innowacyjne Pojazdy Dostawcze…

Elektromobilność dotarła również do segmentu pojazdów dostawczych. Samochody dostawcze, w swojej naturze wykorzystywane są w różnego typu działalnościach gospodarczych. Tutaj najważniejsze jest to, by narzędzia użyte do pracy, były opłacalne, w…

15.01.2020

Ujednolicony system poboru opłat dla państw…

Unia Europejska dąży, by opłaty od użytkowników płatnych dróg, pobierane w formie elektronicznej mogły być naliczane na terenie całej Wspólnoty za pomocą jednego urządzenia! Europejska Usługa Opłaty Elektronicznej(EETS) to usługa umożliwiająca…

14.01.2020

Krakowski Bank Spółdzielczy – zaufał Fraikin…

W ubiegłym tygodniu rozpoczęliśmy współpracę z Krakowskim Bankiem Spółdzielczym, jedną z najstarszych instytucji finansowych w Polsce. W ramach wynajmu długoterminowego, przekazaliśmy Klientowi specjalistyczne pojazdy Volkswagen Caddy w wersji bankowóz, służące…

07.01.2020

UROCZYSTE OTWARCIE NOWEGO BIURA FRAIKIN POLSKA!

Nowy rok we Fraikin rozpoczął się od uroczystego otwarcia nowej siedziby firmy. Otwarcie nowego biura odbyło się w niezwykle uroczystej atmosferze. Pracownicy Fraikin przywitani zostali przez Dyrektora Generalnego Fraikin Polska,…

18.12.2019

2019 – Rekordowym rokiem pod względem…

Przestrzeń logistyczno-przemysłowa w Polsce zajmuje już 17,6 mln m² – wynika z najnowszego raportu CBRE za III kwartał 2019 r. Jeszcze 5 lat temu było jej o ponad połowę mniej…

10.12.2019

Koszty związane z zakupem i użytkowaniem…

Pojęcie floty firmowych pojazdów jeszcze niedawno kojarzyło się z kilkunastoma pojazdami. Obecnie jednak za „flotę” można uznać na przykład dwa samochody. Niezależnie od liczby, jednym z najważniejszych czynników związanych z…

02.12.2019

Strefy Czystego Transportu w Polsce

Po polskich drogach porusza się ponad 20 mln pojazdów. Emisje pochodzące z transportu drogowego odpowiadają nawet za 80% zanieczyszczeń powietrza w miastach. Efektem jest zjawisko smogu i zły stan powietrza,…

25.11.2019

ZMIENIAMY ADRES

ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE ADRESU SPÓŁKI FRAIKIN POLSKA SP. Z O.O. Szanowni Państwo, Uprzejmie informujemy, że z dniem 2 stycznia 2020 r. Spółka FRAIKIN POLSKA Sp. z o.o. zmienia adres siedziby…